تبلیغات X
سفارش بک لینک
نرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکی
آموزش ارز دیجیتال
لباس خواب
ابزار تادیومی
خرید بک لینک قوی
صرافی ارز دیجیتال
خرید تتر
هنگ درام
فایل گپ
بیگ بلاگ
خدمات سئو سایت
آسال تهویه قم
نسلی نو
وبینو قم
چاپ ساک دستی پارچه ای
وی رمان
پلکسی
ال تی پارت
لوله پلکسی
ورق پلی کربنات
دکوراسیون منزل
دکوراسیون اتاق پذیرایی
دکوراسیون آشپزخانه کوچک
دکوراسیون آشپزخانه
دکوراسیون اتاق خواب
کابینت آشپزخانه
دکوراسیون اتاق خواب دخترانه
دکوراسیون اتاق نشیمن
پمپ تصفیه استخر
چاپخانه قزوین


تعداد موارد ابتلا به آلزایمر تا سال ۲۰۶۰، دوبرابر می‌شود!

تعداد موارد ابتلا به آلزایمر تا سال ۲۰۶۰، دوبرابر می‌شود!

تعداد موارد ابتلا به آلزایمر تا سال ۲۰۶۰، دوبرابر می‌شود!
بازدید : 44


محققان می‌گویند در حالی که جمعیت پیر می شوند، تعداد مبتلایان به آلزایمر تا سال ۲۰۶۰ دو برابر خواهد شد. ..

یافته‌های این مطالعه که نشان می‌دهد موارد آلزایمر و اختلال شناختی خفیف از ۶ میلیون در امسال به ۱۵ میلیون در ۴ دهه آینده افزایش می‌یابد، نیاز به شناسایی بهتر افراد مبتلا به بیماری‌های مغزی و کند کردن روند آن را برجسته‌تر می‌سازد.

ران بروکمیر، نویسنده‌ی این مطالعه و استاد آمار زیستی در دانشکده‌ی بهداشت عمومی در دانشگاه کالیفرنیا می‌گوید: «امروزه حدود ۴۷ میلیون نفر، شواهدی مبنی بر آلزایمر پیش‌بالینی دارند.»

او می گوید: «بسیاری از آنها در طول زندگی‌شان به زوال عقل ناشی از آلزایمر دچار نمی‌شوند. ما باید روش‌های پیشرفته‌ای داشته باشیم تا تشخیص دهیم که علائم کدام افراد به علائم بالینی پیشرفت خواهد کرد و مداخلاتی در مورد آنها انجام دهیم که اگر نمی‌تواند آن را کاملا متوقف کند، حداقل بتواند روند پیشرفت این بیماری را کند سازد.»

محققان برای ایجاد یک مدل کامپیوتری برای تخمین تعداد موارد آلزایمر در آینده از اطلاعات مربوط به مطالعات بزرگ در مورد آلزایمر استفاده کردند.

این محققان دریافتند که تا سال ۲۰۶۰، حدود ۵٫۷ میلیون نفر دارای اختلال شناختی خفیف و ۹٫۳ میلیون نفر دیگر آلزایمر کامل خواهند داشت. از میان افراد مبتلا به آلزایمر حدود ۴ میلیون نفر به مراقبت شدید مانند مراقبت‌های ارائه‌شده در خانه‌ی سالمندان نیاز خواهند داشت.

بروکمیر می‌گوید: «برآوردها در مورد حالت و شدت بیماری مهم هستند چون منابع مورد نیاز برای مراقبت از بیماران در طول دوره‌ی این بیماری، بسیار متفاوت‌اند.»

افراد مبتلا به اختلال شناختی خفیف (MCI) دارای کاهش حافظه‌ی کوتاه‌مدت قابل‌توجهی هستند اما لزوما در عملکردهای روزانه مشکلی ندارند. در حالی که افراد مبتلا به MCI به احتمال بیشتری به بیماری آلزایمر دچار می‌شوند اما MCI همیشه به زوال عقل منجر نمی‌شود. در آلزایمر کامل، علائم شدیدتر هستند و شامل کاهش حافظه و همچنین اختلال در قضاوت و تفکر، اشکال در انجام فعالیت‌های روزمره‌ی طبیعی و گاهی اوقات تغییرات شخصیتی است.

این مطالعه در ۷ دسامبر در «آلزایمر و زوال عقل: مجله‌ی انجمن آلزایمر» منتشر شد.

مقاله مرتبط : ۶ گام معجزه آسا برای پیشگیری از بیماری آلزایمر

 

سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

نظرات
نام :
ایمیل :
وب سايت :
کد تاييد :
متن دیدگاه :

 کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید